King of Rap a.k.a Real Slim Shady


EMINEM

مارشال بروس مترز(سوم) ملقب به امينم در هفدهم اكتبر سال 1972 در خانواده اي فقير و در حوالي شهر كانزاس به دنيا آمد.در دوران تحصيل براي رفتن به مدرسه مجبور بود كه هر روز مسافت بين شهر كانزاس و منطقه ي مركزي ديترويت را با پاي پياده طي كند. مارشال دوازده ساله بود كه ببه همراه مادرش به حومه ي شرقي ديترويت نقل مكان كردند.

او مجبور بود كه هر دو يا سه ماه يك بار مدرسه ي خود را عوض كند و همين موضوع باعث شد كه او در ايجاد روابط دوستانه،تحصيل و داشتن آسايش ذهني با مشكلات متعددي مواجه شود.

امينم در دوران نوجواني با مشاهده ي هر نوع ظلم و ستم،تبعيض و بي عدالتي دچار خشم مي شد و شديداً آنها را محكوم مي كرد. او با اينكه سفيد پوست بود،اما رفتار بي رحمانه و نژادپرستانه ي مسئولان سيستم آموزشي با همكلاسيهاي سياهپوست او باعث شد كه از تحصيل و مدرسه بيزار شود. او از سن چهارده سلگي شيفته ي موسيقي رپ شد.درگيري و نزاع دانش آموزان در سالن ناهارخوري برايش از سويي هيجان انگيز و از سوي ديگر تجربه اي دردآور بود.

سرانجام تحصيل را رها كرد و به مدت چند سال با دستمزدي ناچيزحرفه هاي گوناگون مشغول به كار شد،

با اين وجود،از علاقه ي او نسبت به موسيقي ذره اي كاسته نشد.وي با تلاش فراوان و پشتكاري سخت کوشش کرد وسرانجام در سال 1995 توانست اولين آلبوم خود را با اسم بينهايت عرضه كند. اين آلبوم در همان ابتداي راه با شكست مواجه شد و مورد استقبال هواداران رپ قرار نگرفت. اين شكست باعث شد او كه دوران كودكي خود را در فقر و فلاكت و بي عدالتي گذرانده بود، محكمتر و استوار تر از هميشه در راه مبارزه براي رسيدن به قله ي موفقيت قدم بردارد. او كه ژيمناستي پر شرو شور بود به همراه نسخه اي از آلبوم ناكام خود در المپيك سال 1997 شركت كرد و در كمال ناباوري توانست در رقابتهاي (سبك آزاد) مقام دوم جهان را به خود اختصاص دهد. در همان هنگام با دكتر درِ آشنا شد كه اين آشنايي از امينم شد آخه بدبخت دكتر درِ هواي همه رپرارو داشت ولي من نفهميدم چرا اون ورشكست نشد Dr.dre به حمايت مالي

در اواخر سال 1999 آلبوم اسليم شيدي را روانه بازار كرد كه با استقبال گرم هواداران مواجه شد. در اين آلبوم اشعاري صريح نكته بينانه ومنضلات و ناملايمات زندگي ماشيني و بي روح روزانه را به طوفان انتقاد بست. آلبوم بعدي اش با نام مارشال مترز در تابستان سال 2000 ميلادي روانه بازار موسيقي شد كه هفته ي اول فروش خود با رقمي حدود دو ميليون نسخه،از نظر دت زمان فروش،بهترين آلبوم رپ شناخته شده است.دو سال پس از انتشار اين آلبوم شاهكار بعديش با عنوان نمايش امينم منتشر شد. انتقادات تندو نظرات موافق و مخالف درباره ي مضامين اشعار وي از جمله مسايل داغ و بحث انگيز رساته هاي تصويري و روزنامه هاست. بسياري از مردم از خود مي پرسند كه چرا اشعار امينم تا به اين حد بي پرده،رك،تند وتيزو پر از نفرت است؟

با نگاهي به دوران بلوغ و رشد او كه سرشار از ظلم و ستم و تبعيض بوده است، به اين حقيقت مي رسيم كه اين اشعار كوبنده از خاطرات دوران كودكي تا نو جواني او بر ذهن او سايه انداخته بودند سرچشمه گرفته اند. خود وي در اين باره مي گويد:من در مواجهه با احساسات گوناگون تنها نيستم. به عقيده ي من هر انساني چه سفيد چه سياه در زندگي خو با نا ملايمت و پليديهايي مواجه شده است.من كاري نمي كنم كه مردم و دوستانم را ناراحت كنم. بلكه چيزهايي كه به زبان مي آورم كه مردم را شوكه كرده و باعث مي شود كه آنها گوشه هاي پليد ذات خويش را ببينند.درضمن فیلمی به نام 8مایل هم بازی کرده که نشون میده در زمینه ی بازیگری کمی از هنر پیشه های بزرگ هالیوود نداره.

سپتامبر 2003:کار بر روی چهارمین آلبوم بلند

نوامبر2004:البوم چهارم"تکرار"


اگوست2005:اعلام این مسئله که برای مدتی کوتاه به خاطر خانواده اش کار نخواهد کرد.

است. The Re-up وGet the guns آخرین کارهای او آلبوم فوق اعاده ی

در انتها باید بگم رپ کلا خیلی وسیعه و زیر سبکاش هم که دیگه ازاون بدتر مثل برای نمونه :

West coast Rap,East coast Rap,Underground Hip Hop,Hardcore Rap,Old school Rap,Dirty South (crunk),Party Rap,Latin Rap,G-funk,…

0 comments:

چیزی مشترک بین روح انسان و طبیعت وجود دارد

شلینگ


Followers