Hip-Hop , MC

بالاخره بعد از اینکه از نشریه ی دانشگاه اومدم بیرون ، یک نفسی کشیدم. تا کی بشینی درباره ی اورکلاکینگ و سخت افزار و نرم افزار و مرگ افزار بنویسی که هیچ ربطی هم به رشتم نداره ، بعدشم بگن دیر شد زود شد مرگ شد درد شد بیخیال بابا راخت شدم ...
رو مینوشتم Hip-hop شاید اگه نمی اومدم بیرون برای صفحه ی فرهنگ و هنر تاریخچه ی

گرچه با نوشتن مقاله ی مرتضی راجع به شیطان پرستی فکر میکنم به اندازه ی کافی به ما تو دانشگاه بد بین شده باشن....شاید

Any way...


تاریخچه ی موسیقی HIP HOP , (RAP)

تاریخچه ی موسیقی هیپ هاپ ازاوایل دهه ی 70 میلادی شروع میشه . کسایی که چیزی از موسیقی سرشون میشه میدونن که این سبک گذشته ی غنی ای داره و ریشه های منشعب اون در چندین سبک دیگه فرو رفته و با اونا تلفیق شده . اگه یه نگاه به محله های پایین شهر نیویورک بندازیم جاییکه اکثر ساکنانشون لاتین و آفریقایی-آمریکایی هستن بندازیم میبینیم که تا چه حد این سبک بر رفتار و فرهنگ و لباس و حتی آداب معاشرت اونا تاثیر گذاشته .در اون دهه در موسیقی بدعت گذاری بزرگی رخ داد که اونم بوجود اومدن سبک جدید هیپ هاپ بود .و میتونم بگم دی جی های نیویورک این استایل جدیدو وارد کردن اونا به آهنگهای خاصی که میساختن با کمی های لایت کردن و دادن چند افکت کامپیوتری کوچک و گاهی هم اسکرچ های غیرقابل پیش بینی موزیک روتین اون زمان رو تکونی دادن و در پشت دستگاههای خود درون کلابها و دیسکو ها غوغایی به پا کرده بودند و روزانه جمعیت بیشتری رو دور خودشون جمع کرده بودند و اون دیجی ای موفق بود که میتونست افراد زیادتری رو دور خودش جمع کنه. و هر چه دی جی ها مشهور و مشهورتر میشدن به همون میزان سبک جدید هم مشهورتر میشد.

بوجود اومد و برای خودش طرفدارای خاص خودشو پیدا کرد.MCهمچنین در پی این حوادث بود که

وخود این حرکات عجیب و غریب هم ابزاری شد برای اینکه رپر ها و دی جی ها محبوبتر بشن و مردم بیشتری رو دور خودشون درکلابها جمع کنن .

بدون شک استایل رپ یا هیپ هاپ با همین کارهای کوچیک دی جی ها و امسی کارها شکل گرفت و کم کم پیشرفت کرد.

یا هنر دیوار نویسی که در اصل برای نشان دادن اعتراض نسبت به دولت و اشتباهات آنها بود Graffiti

در این دهه به انحراف کشیده شد و به ابزاری برای طرفداران رپر ها و دی جی ها تبدیل شدو برای همین هم از اون دهه تا الان دیوارهای شهر نیویورک بخصوص راهروها و محل عبور قطارهای شهری پر شد از انواع و اقسام نقاشی ها و اسامی گروه و خواننده های مختلف هیپ هاپ و رپ.

یکی از بزرگان هنر وال آرت یا همون دیوارنویسیه و لی نمیتونمMarc Ecko

بیشتر از این دربارش تو ضیح بدم .:دی

جالبه که بگم تا سال 1990 با تبلیغات گسترده ای که از این سبک موسیقی شد نه تنها در آمریکا بلکه در جهان طرفداران خاص خودشو پیدا کرد.

زیر سبک جدیدی بود که در دهه ی 90 میلادی شکل گرفت و آوازه اش همانند طوفان کلGangsta Rap

آمریکا رو در برگرفت . ترانه های خشن و جدل آمیز با تمرکزی که روی مسائل جنسی و مواد مخدر داشت تونست قشر بزرگی از جوانانو طرفدار خودش بکنه در همین موقع بود که این سبک دچار فساد شد و قاچاقچیان مواد مخدر پا به عرصه ی هنر گذاشتند یا به هر نحو خوانندگان این سبکو ساپورت مالی و... می کردند و به دلیل خرج ها و سرمایه گذاری های آنچنانی ای که برای این زیر سبک شد علاوه بر اینکه خوانندگان این زیر سبک پولدار شدند به سرعت سرسام آوری این سبک در بین جهانیان مشهور شد و ترانه های رپرها از کرکری ها و از رپرهای بزرگ این سبک به شکل 2pacمسخره کردنهای یکدیگر به تهدیدهای جدی تبدیل شد تا جاییکه

فجیعی با چاقو کشته شد.مفاهیم ترانه های رپ طیف بسیار بزرگی رو شامل میشه مثل داستان زندگی ، رویدادهای مهم زندگی،عشق،مشکلات اجتماعی،اعتراض و... وکسی نمیتونه حدی برای اون تعیین کنه. آهنگهای رپ معمولا از سمپل های بسار ساده درست شدند با اندکی افکت وکه ریتمی کوتاه ولی تکراری دارند واین به استعداد رپر بستگی داره که چطوربتونه ترانه هاشو با آهنگ تنظیم کنه.

0 comments:

چیزی مشترک بین روح انسان و طبیعت وجود دارد

شلینگ


Followers