راز دود سیاه



چند شب پیش کتاب دنیای سوفی اثر یاستین گوردر رو داشتم میخوندم و چون دیر وقت هم بود بدجوری خوابم میومدالانم حوصله ی تعریف و اینا رو ندارم که چطوریاست فقط یک قسمتش رسیدم که بدجوری مارو از حالت خواب و بیداری ساعت 2 شب در آورد اونم این قسمت از کتاب بود که باز مارو برد توی لاست و این سریالی که نمیدونم کی میخواد دست از سر ما برداره و کلا ازش یادم رفته بود که کی میخواد بیاد و اینا و این تلنگری شد بفهمم که چیزی نمونده بیاد (حول و حوش 1.5 ماه دیگه) به هر حال این قسمت از کتاب یک سری راز رو راجع به دود سیاه برام فاش کرد و نمیدونم که چه کسایی تا حالا پی بردن از حالا به بعد نوشته های کتاب هست

معبد دلفی:

یونانی ها اعتقاد داشتند که آدم از طریق معبد معروف دلفی میتواند با سرنوشت خودش آشنا شود . آنها آپولون را خدای معبد می دانستند .او از طریق پوتیای کاهنه که روی سکویی در شکاف زمین مینشست با مردم حرف می زد. از این شکاف بخار تدخیر کننده ای بیرون می آمد و پوتیا را مدهوش میکرد. این کار برای بر زبان آوردن کلمات آپولون لازم بود . وقتی کسی وارد میشد اول سوالش را به کاهنان معبد تحویل می داد . آنها هم سوال را بدست پوتیا می رساندند . او جوابی غیر قابل فهم و مبهم میداد . و آن وقت کاهنان معبد آن را ترجمه و تفسیر میکردند. از این طریق یونانی ها میتوانستند از دانایی آپولون بهره ببرند چون عقیده داشتند آپولون از همه چیز ، از گذشته گرفته تا آینده خبر دارد .

بر سر در معبد دلفی نوشته شده بود "خودت را بشناس" ، منظور اینست که آدم هیچوقت نباید باور کند که چیزی مهمتر از انسان وجود دارد و هیچکس هم نمیتواند از سرنوشت خودش فرار کند.

2 comments:

دادو December 21, 2009 at 9:47 AM  

سلام دوست عزیز ؛
بعد از یک غیبت صغری خواندن این مطلب خیلی حال داد !!!؟؟

Mostafa December 21, 2009 at 10:44 AM  

باب من باز ياد اين كوفت دوست داشتني افتادم:d

چیزی مشترک بین روح انسان و طبیعت وجود دارد

شلینگ


Followers