همه چیز نسبی است

مدت زیادی با هم حرف میزنیم خیابونها رو خیلی سریع عبور میکنیم و کمی من میشنوم و او حرف میزند و برعکس ، از جمله معدود افرادیست که همیشه با او بحث کرده ام و در انتها لعنت به خودم نفرستادم(بحث وقتی خوبه که منطق محض پیش فرض باشد نه عرف نه اجتماع نه دین نه باورهای دیگه و نه هیچ چیز دیگر مگرنه هیچ فایده ای جز هدر شدن وقت و در برخی موارد توهین به خودت نیست) در انتها به این نتیجه ی مشترک میرسیم که اولا باید به عقیده ی دیگران احترام گذاشت حتی اگر از لحاظ ما اصلا خوشایند نباشه و هیچ دیدگاه و نظر، سلیقه و... رو نباید مورد تمسخر قرار داد و صرفا باید پذیرفت تا طبیعت هم به باورها و اصول تو به عنوان یک فرد انسان احترام بگذاره(البته در کشور ایران و امثالهم چنین طبیعتی یافت نمیشه)دوم برای دوام آوردن و احساس رضایت و موفقیت و آرامش روانی باید به اصول و عقایدی پایبند بود به عقایدی که به نظر من اصلا نمیتونه واحد باشه و باید شخصا هر کسی خودش باورهایی داشته باشه و به اون واقعا عمل کنه اصلا نمیشه نسخه ی واحدی برای اون پیچید .

4 comments:

دادو August 6, 2010 at 9:00 AM  

احترام به عقاید دیگران یکی از گزینه های خیلی مهم و دشوار در مباحث اخلاقی بحساب می آید و متاسفانه فرهنگ جامعه ما در هر زمان و جناح فکری فقط توانسته در این مورد شعار بدهد و هر قدرتی که روی کار آمده و هر جناح ( از چپ ترین تا راست ترین !!؟ ) فاقد این انعطاف بوده اند و بدبختانه بجای احترام از روش توهین و بددهنی بیشتر استفاده شده است و وبلاگ های سیاسی نویس مملو از بی احترامی و هتاکی متقابل است !؟ و کشورهاییکه تا حدی به این مهم دست یافته اند هم بیشتر در سایه قانون خود بوده اند !!؟؟

Ali August 13, 2010 at 10:51 AM  

قطعا همینطوره اما نسبتش فرق میکنه

Yaashaar August 24, 2010 at 9:42 AM  

سر همه چیز میشه بحث کرد.. الا مسائل اعتقادی و 30 یا سی ..که مطمئنا هیچوقت ...به نتیجه نمیرسی...
البته این روزا اونقدر همه چیز رو باور کردیم.. که معمولا خیلی کم دیدم دو نفر بحث کنند و در پایان یک طرف عقاید طرف مقابل رو بپذیره بپه قربون شما:دی....

علی دلم برات تنگ شده بود...
در ضمن ناراحت شدم خبر قبلی رو خوندم و تسلیت میگم... به قول خودت بهتره نیمه پر رو نگاه کنیم در هر صورت تسلیت

Ali August 25, 2010 at 1:46 AM  

سلام یاشار چطوری خوش میگذره منم دلم برات تنگ شده بود

مواظب خودت باش

در مورد نیمه ی لیوان هم اگه من اینو گفتم باید بگم اشتباه میکردم

چیزی مشترک بین روح انسان و طبیعت وجود دارد

شلینگ


Followers